Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

"Permacultuur, hoe zit dat nu in elkaar"  door Ivan Maertens
In deze lezing ontdek je hoe ecologisch tuinieren en tuinieren volgens de permacultuurprincipes dicht bij elkaar aanleunen.  Het draait om meewerken met de natuur en daarbij je gezond verstand gebruiken.
Heb je het boek nog niet gelezen en/of wil je er meer van weten, kom dan zeker af.  De lezing wordt opgebouwd met inbreng van het publiek.
Inschrijven: klik hier voor 11 november
Betalen:rekening BE39 9790 8638 9619

waar: Vorming Plus, Sint-Pieterskerklaan 5 Brugge
wanneer: zondag 17 november van 10 u - 12 u
inkom: 5 euro voor leden, 7 euro voor niet-leden

Info over zadenlijst en bio-hulpmiddelen  door Annelies Deprez en Pieter Castein
Met de nieuwe zadenlijst in de hand is het  hoog tijd om vanuit de ervaringen van de voorbije jaren onze bestelling te plaatsen en dit met een mooie korting dankzij je Velt lidmaatschap.
We overlopen de zadenlijst en beginnen meteen te dromen van een volgende lente.  Ook de bio-hulpmiddelen overlopen we even, meer info alvast in bijlage van deze Veltenier.
Bij Velt kiezen we resoluut voor biologische zaden. Ook het pootgoed en plantgoed is biologisch gecertificeerd. Hiervoor werken we samen met zadenleveranciers uit Nederland en België die op beurt zaden en pootgoed van diverse telers betrekken. Onder de zaden vind je heel wat groenten en kruiden, met vaak meerdere rassen per groente. Ook groenbemesters, kiemgroenten en bloemen vind je terug onder de zaden. Onder het pootgoed bevinden zich diverse soorten aardappelen, ui, sjalot en knoflook. Paddenstoelenbroed is meestal ook beschikbaar.

Ben je een startend tuinier of niet?  Of wil je iemand verrassen met een moestuin-startpakket?
Wat mag je op deze activiteit verwachten:
  *   Overzicht zaden via samenaankoop met tips uit eigen tuin
  *   Goed om weten i.v.m. de samenaankoop
  *   Overzicht samen aankoop bio-hulpmiddelen
  *   Een lekker kopje hartverwarmende soep

Bestellen zaden vanaf midden november tot midden december.  Ophalen midden februari 2020, concrete info volgt.
Bestellen bio-hulpmiddelen tot 31 december.  Ophalen op 15 februari bij Marc Desoete, A. Serreynstraat 17 Sint-Andries (vab 8u30 tot 12 u.
Graag
hier vooraf inschrijven zodat we weten hoeveel soep we mogen voorzien.

waar: Hoeve Hangerijn, Gemeneweideweg-Zuid 113 Assebroek
wanneer: zondag 8 december van 10 u - 12 u